W poniedziałek ruszają największe targi branży medycznej na Starym Kontynencie i jedne z największych na świecie – MEDICA. Co roku, od przeszło czterdziestu lat, do Düsseldorfu przyjeżdżają wystawcy z całego świata, prezentując produkty i usługi w siedmiu kategoriach – elektromedycyna, technika laboratoryjna, diagnostyka, fizjoterapia, materiały eksploatacyjne, technologia informacyjna i komunikacyjna oraz usługi medyczne i publikacje. Zeszłoroczną edycję targów odwiedziło ponad sto tysięcy osób.

W tym roku w Düsseldorfie zaprezentuje się ponad pięć tysięcy wystawców, a wśród nich przedsiębiorstwa z Polski. W sumie będzie to dziewięćdziesiąt podmiotów. Udział w targach to dobra okazja do budowania świadomości marki, jej promocji oraz do nawiązywania relacji biznesowych – oprócz specjalistów praktyków, wśród odwiedzających znajdziemy ordynatorów, zarządców szpitali, przedstawicieli systemów opieki zdrowotnej, jak i dystrybutorów sprzętu medycznego. Obecność na targach pozwala też zapoznać się najnowszymi trendami w branży.

– Udział w targach daje możliwość szerokiego poznania rynku. Jest to największa tego typu impreza w Europie. Będą tam wszyscy, którzy liczą się w branży. Oprócz przeglądu rynku, chcemy też realizować cele biznesowe, poznawać klientów. Pozyskanie nawet jednego stałego partnera zwraca koszty udziału w targach – mówi Stanisław Radomiński, współwłaściciel firmy UnitDoseOne. W zeszłym roku, firma wzięła po raz pierwszy udział w tych targach, korzystając z gościny polskiego stoiska, i poznała na nich partnera, z którym współpracuje do dziś. W tym roku będzie prezentować swój produkt – zrobotyzowane urządzenie do dystrybucji leków w szpitalach i aptekach – już na własnym stoisku.

Targi MEDICA

fot.: Messe Düsseldorf/ctillmann

Po raz drugi na targach MEDICA obecne będzie polskie stoisko narodowe, którego zaszczyt organizacji przypadł Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Skorzysta z niego 80 firm z Polski. Dla zwiedzających zostaną udostępnione materiały promocyjne polskich wystawców, zarówno drukowane, jak i audiowizualne. Oprócz tego, w ramach stoiska przedsiębiorcom zastanie udostępniona bardzo istotna na tego typu wydarzeniach przestrzeń do spotkań B2B oraz kawiarnia. Pierwszego dnia targów odbędzie się też otwarte wydarzenie networkingowe polskich wystawców z partnerami.

– W tym roku nie mieliśmy zaplanowanego w budżecie własnego stoiska na targach, dlatego jesteśmy szczęśliwi z możliwości skorzystania ze stoiska narodowego. Dzięki temu możemy tu być i spotkać się z większością naszych partnerów biznesowych – mówi Magdalena Baszak z firmy INMED Karczewscy oferującej rozwiązania z zakresu projektowania i budowy instalacji gazów medycznych dla szpitali oraz wyposażenia sal szpitalnych. Firma zaplanowała swoje spotkania z partnerami już zawczasu. Odbędą się one właśnie na udostępnionej w ramach stoiska przestrzeni B2B. Przedstawiciele INMED Karczewscy spotkają się zarówno z dotychczasowymi partnerami, jak i też z nowo poznanymi firmami.

– Czekają nas trzy dni bardzo intensywnych spotkań. Zaprezentujemy na nich m.in. nasze zaawansowane technologicznie rozwiązanie VR wspomagające projektowanie sal intensywnej opieki medycznej oraz sal operacyjnych – dodaje.

Podobnie działają stoiska narodowe innych państw, gdzie firmy z danego kraju zapraszają na rozmowy swoich partnerów. Wspomniana firma INMED Karczewscy spotka się m.in. z firmą z Izraela, która będzie obecna na analogicznym izraelskim stoisku.

To nie pierwszy raz, kiedy przedstawiciele firmy z Dolnego Śląska jadą na targi do Düsseldorfu. Byli tu kilka lat temu i promowali swoje rozwiązania wraz z inną spółką. Mieli też okazję wizytować przestrzeń wystawienniczą w zeszłym roku. – To jedne z trzech największych targów medycznych na świecie. Przyjeżdżają tu wszyscy najwięksi gracze z branży, dlatego warto tu być. Można tu podtrzymać dotychczasowe relacje, jak i poznać nowych partnerów biznesowych – mówi Magdalena Baszak.

Nawiązywanie relacji biznesowych ułatwi przygotowana przez organizatorów targów bezpłatna aplikacja dla uczestników, w której można zdefiniować kryteria dotyczące potencjalnych partnerów. Aplikacja zasugeruje najbardziej odpowiednich i pozwoli zaplanować z nimi spotkanie, jeszcze zanim targi otworzą swoje podwoje. Obecność na MEDICA pozwala też zapoznać się z najnowszymi trendami w branży. Targom towarzyszą bowiem konferencje oraz fora tematyczne – dotyczące kwestii ekonomicznych, technologicznych czy laboratoryjnych.

MEDICA17 JV3665

fot.: Messe Düsseldorf/ctillmann

Na targach można się zapoznać z całym spektrum rozwiązań dla medycyny, w tym z technologiami IT i Sztucznej Inteligencji wspomagającymi diagnostykę lekarską. Nad takimi rozwiązaniami pracują też firmy z Polski. – Chcemy zaprezentować nasze rozwiązanie szerszej publiczności, spotkać się z klientami oraz ze środowiskiem medycznym. Liczymy też na to, że będzie możliwość porozmawiania z potencjalnymi inwestorami – mówi Robert Kitlowski, prezes gdyńskiego startupu Brainscan.AI, który pracuje nad systemem wspierającym interpretację obrazów radiologicznych przy pomocy sieci neuronowych. To pierwsza obecność spółki BRAINSCAN.AI na targach MEDICA w charakterze wystawcy. Jednak członkowie zespołu mieli już okazję uczestniczyć w poprzednich edycjach targów jako zwiedzający, dlatego wiedzą jak się do nich przygotować by dobrze wykorzystać tam swoją obecność.

Ze stoiska narodowego mogą też skorzystać firmy, których przedstawiciele z różnych względów nie mogą pojawić się osobiście na targach. – Przekazaliśmy materiały promocyjne na stoisko narodowe, gdzie każdy zainteresowany będzie się mógł zapoznać z naszą ofertą. W ten sposób chcemy zaznaczyć swoją obecność na targach, na których nie pojawimy się osobiście. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Nigdy nie braliśmy udziału w targach MEDICA. Nasze najważniejsze cele biznesowe to przede wszystkim pozyskanie partnerów, którzy chcieliby wesprzeć nas w rozwoju produktowym i funkcjonalnym. Zależy nam także na poznaniu klientów, którymi są zarówno lekarze i pielęgniarki, jak i prywatne oraz publiczne placówki ochrony zdrowia – mówi Tomasz Kandziora ze spółki Polmedi, która pracuje nad stworzeniem usługi telemedycznej iWound pomagającej w leczeniu ran.

Jak podają organizatorzy targów, 96 proc. uczestników imprezy przyznaje, że udział w niej daje wymierne korzyści biznesowe.

Wydarzenie potrwa od 12 do 15 listopada 2018 roku.

id: 50365