Trwają największe targi branży medycznej w Europie, na których wiele firm z Polski może zaznaczyć swoją obecność dzięki stoisku narodowemu przygotowanemu przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości na zlecenie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Stoisko stwarza możliwości promocji zwłaszcza dla młodych firm, których jeszcze nie stać na samodzielną przestrzeń wystawienniczą na tego typu wydarzeniach. Podczas tegorocznej edycji targów korzysta z niego ponad 80 firm, wiele z nich prezentując się w Dusseldorfie po raz pierwszy. Dzięki obecności na stoisku poznają ludzi z branży z całego świata i nawiązują kontakty, które mają szansę się przerodzić we współpracę biznesową.

W tym roku stoisko narodowe zajmuje powierzchnię 240 metrów kwadratowych, dzięki czemu wielu przedsiębiorców jednocześnie ma możliwość odbywania spotkań w sprzyjających warunkach, na specjalnie przeznaczonej do tego przestrzeni. Prezentowane są także przykłady wdrożeń polskiej myśli technicznej w tej branży, co nie było możliwe podczas poprzedniej edycji targów.

– Chciałbym podziękować Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości za organizację stoiska narodowego i możliwość pokazania modelu naszego produktu szerszej publiczności na największych targach medycznych w Europie. Stoisko naprawdę robi wrażenie, a prezentowany pojazd do ćwiczeń dla osób starszych cieszy się dużym zainteresowaniem. Myślę, że udział w targach przełoży się na wymierne korzyści biznesowe, nie tylko dla mnie, ale też dla innych polskich firm – mówi Łukasz Darka z toruńskiej firmy Torqway.

Stoisko daje również przedsiębiorcom możliwość udostępniania materiałów promocyjnych, drukowanych i audiowizualnych.

– Polskie stoisko narodowe jest najbardziej atrakcyjnym stoiskiem, jakie możemy tutaj spotkać. Przyciąga zdecydowanie więcej odwiedzających niż stoiska narodowe innych państw. Udało nam się nawiązać kilka kontaktów biznesowych, właśnie przy stoisku narodowym, gdzie mieliśmy możliwość pokazania naszych pomysłów i udostępniania materiałów promocyjnych, które zainteresowały potencjalnych klientów – mówi Mateusz Pawlik z kieleckiego startupu CABIOMEDE. Firma ta wykorzystuje technologię druku 3D by pomagać chorym zwierzętom. Oferuje m.in. lekkie i wygodne wózki inwalidzkie dla psów oraz protezy kości. – Dla nas, jako młodej firmy, każda okazja do promocji, zwłaszcza na wydarzeniach międzynarodowych, jakimi są targi w Dusseldorfie, jest na wagę złota. Mamy możliwość spotkać się z ludźmi i firmami z całego świata, z którymi wiążemy nadzieję współpracy teraz lub w przyszłości – dodaje przedstawiciel firmy z Kielc.

Na stoisku narodowym przygotowanym przez PARP prezentują się w większości firmy zgłoszone przez organizacje i instytucje występujące w roli podwystawców stoiska. Jednym z nich jest Biuro Województwa Opolskiego w Moguncji.

– Jesteśmy zachwyceni tymi targami i stoiskiem narodowym, które jest przepiękne. Myślę, że godnie reprezentuje nasz kraj. Firmy, które przyjechały z województwa opolskiego i biorą udział w targach, są bardzo zadowolone z odbytych spotkań. Przede wszystkim zaś z tego, że mogły zaprezentować tu swoje rozwiązania – mówi Przemysław Łebzuch, kierownik Biura Województwa Opolskiego w Moguncji.

Dr Łebzuch potwierdza, że targi MEDICA są jednymi z najważniejszych w branży. – Myślę, że wszyscy z wielką chęcią przyjadą na te targi po raz kolejny. Uważam, że organizacja naszych wspólnych stoisk jest potrzebna, ponieważ nie każde małe czy średnie przedsiębiorstwo z Polski, czy też z województwa opolskiego, stać na to, by opłacić powierzchnię wystawienniczą – dodaje.

Na targi MEDICA 2018 przyjechały też firmy znajdujące się pod skrzydłami takich partnerów Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, jak Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Klaster LifeScience Kraków, Klaster Medycyny Lubelskiej czy Śląska Sieć Wyrobów Medycznych MedSilesia.

IMG 9786IMG 9893

id: 50369