Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości jest zaangażowana w realizację krajowych i międzynarodowych przedsięwzięć, finansowanych ze środków funduszy strukturalnych, budżetu państwa oraz programów wieloletnich Komisji Europejskiej. PARP bierze aktywny udział w tworzeniu i efektywnym wdrażaniu polityki państwa w zakresie przedsiębiorczości, innowacyjności i adaptacyjności kadr, dążąc do przekształcenia się w kluczową instytucję odpowiedzialną za tworzenie otoczenia wspierającego przedsiębiorców. Zgodnie z zasadą „Think Small First" - „MSP przede wszystkim" wszystkie działania Agencji są realizowane ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb sektora MSP.

Misja PARP

Misją PARP w latach 2014-2020 jest pomoc przedsiębiorcom w realizacji ich aspiracji wzrostu i pokonywaniu barier rozwojowych.

Wizja PARP

Wizja PARP to niezawodny partner przedsiębiorcy, działający na rzecz współpracy pomiędzy przedsiębiorcami i ich otoczeniem oraz sprzyjający budowie przyjaznej dla biznesu administracji publicznej.

Priorytety strategiczne PARP

W 2016 r. Agencja realizuje 6 celów strategicznych:

  • Wspieranie rozwoju nowych pomysłów i modeli biznesowych;
  • Inicjowanie i kompleksowe wspieranie aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw;
  • Wspieranie przedsiębiorców sektora MSP we wchodzeniu na zagraniczne rynki;
  • Budowanie powiązań i wspieranie współpracy wśród przedsiębiorstw i ich otoczenia;
  • Pomoc w kreowaniu polityki innowacyjnej państwa;
  • Tworzenie i promowanie innowacyjnych rozwiązań w sektorze publicznym. 

 

id: 9244