okładkaWyniki najnowszego badania PARP nt. przedsiębiorczości kobiet w Polsce wskazują, że nie ma przedsiębiorczości „kobiecej” i „męskiej”. Wszyscy właściciele małych i średnich przedsiębiorstw mają podobne nadzieje, oczekiwania i obawy. Pozostaje tylko jeden, za to bardzo istotny czynnik pogarszający pozycję kobiety prowadzącej firmę względem mężczyzny – to obciążenie obowiązkami opiekuńczymi wobec dzieci, szczególnie małych.

Powoli zmieniają się normy kulturowe, według których przedsiębiorczość ma formę męską. Kolejne pokolenie kobiet wykazuje dużą otwartość na zmiany i skłonność do ryzyka. Podobnie jak mężczyźni, kobiety cenią sobie takie cechy sprzyjające przedsiębiorczości jak pracowitość i cierpliwość oraz kreatywność i innowacyjność – wyznaczniki współczesnego podejścia do prowadzenia biznesu. Kobiety są lepiej wykształcone niż mężczyźni i choć częściej wybierają kierunki nie-techniczne, wiedza kobiet o przedsiębiorczości powoli zrównuje się z wiedzą mężczyzn. Następują też stopniowo zmiany w modelu rodziny na rzecz partnerstwa.

Przedsiębiorczość kobiet w Polsce pobierz plik

Przedsiębiorczość kobiet w Polsce - wersja angielska pobierz plik

Streszczenie badania pobierz plik

Streszczenie badania - wersja angielska pobierz plik

 

id: 25055