Modele biznesowe e-usług na przykładach
Autor: Marcin Kraska, Jarosław Tomaszewski

Poznanie wielu przykładów konkretnych praktyk w działaniu różnych modeli biznesowych może być bardziej przydatne w poszukiwaniu optymalnego modelu biznesowego dla swojej e-usługi, niż analizowanie złożonych teorii modeli biznesowych. Poprzez analogię, niekoniecznie tylko w stosunku do swoich konkurentów, ale także e-usług, które wykorzystują podobne funkcjonalności, staje się możliwe opracowanie modelu biznesowego, który będzie odpowiedni dla wybranej e-usługi. E-book jest dedykowany osobom, które zarówno rozważają uruchomienie nowej e-usługi, jak właścicielom działających już e-usług.


Spis treści

1. Wprowadzenie
2. Wybrane przykłady modeli biznesowych e-usług
2.1. Serwis darmowy dla użytkowników - płatny dla partnerów, którzy rozliczani są za efekt
2.2. Serwis płatny przez właściciela serwisu nadrzędnego - dla użytkowników za darmo
2.3. Serwis darmowy dla użytkowników - płatny dla partnerów, którzy wykorzystują go jako reklamę
2.4. Podstawowa usługa za darmo - a płatne dodatkowe funkcje
2.5. Ograniczona wersja za darmo - a płatna bez ograniczeń
2.6. Darmowa wersja z reklamami - płatna bez reklam
2.7. Darmowa wersja serwisu - płatne extra dodatki
2.8. Serwis płatny, ale można wypróbować go za darmo
2.9. Darmowy serwis - płatność tylko w formie prowizji od sprzedaży
3. Podsumowanie

Rok wydania: 2012 ISBN: Rodzaj: Poradnik
Wydawca: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Tematyka: Nowe technologie
Data publikacji: 04.04.2012 15:34 Data wytworzenia: 04.04.2012 15:34 Data modyfikacji: 04.01.2017 14:38
Modyfikujący: Paweł Skowera Udostępniający: Paweł Skowera Autor dokumentu: Paweł Skowera