Kiedy inwestycja w marketing e-usług się opłaca
Autor: Artur Kośmider, Celina Manuszak, Paulina Sadowska, Paweł Skowera

Dzisiejszy marketing skoncentrował się na optymalizowaniu wydatków na reklamę. Coraz częściej mówi się wprost – marketing ma sprzedawać. Badanie firmy IBM przeprowadzone w Polsce wskazuje, że zmieniają się sposoby oceny marketingu, 58 % ankietowanych dyrektorów tego obszaru uważa, że podstawowymi miernikami oceny ich efektywności do 2015 r. będą zwrot z inwestycji w marketing ROI oraz ogólna wartość sprzedaży.


Spis treści

1 Wprowadzenie
2 Za co płacimy reklamując się on-line a miary skuteczności działań
2.1 Modele rozliczeń2.2 Wskaźniki skuteczności
2.2.1 Wskaźniki skuteczności wspólne dla większości form reklamowych
2.2.2 Wskaźniki skuteczności dla e-mailingu
2.2.3 Wskaźniki skuteczności dla linków sponsorowanych
2.2.4 Wskaźniki w Affiliate marketing
2.2.5 Wskaźniki skuteczności dla kampanii wideo online
2.2.6 Wskaźniki skuteczności w mediach społecznościowych
3 Jak nie stracić na reklamie, czyli miary efektywności działań
3.1 RTB
3.2 Lead Nurturing
3.3 Wykorzystanie wyników badań on-line
4 Kiedy reklama się opłaca czyli miary rentowności działań: ROI, ROAS i ROMI
4.1 Proste wyliczenia opłacalności
4.2 Wskaźnik ROI
4.3 Wskaźnik ROAS i ROMI
5 Jak przygotować się do zmierzenia inwestycji w marketing?
6 Jak konstruować budżet marketingowy?
7 Podsumowanie
8 Słownik

Rok wydania: 2012 ISBN: Rodzaj: Poradnik
Wydawca: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Tematyka: Marketing
Data publikacji: 01.03.2012 14:55 Data wytworzenia: 01.03.2012 14:55 Data modyfikacji: 04.01.2017 14:57
Modyfikujący: Paweł Skowera Udostępniający: Paweł Skowera Autor dokumentu: Paweł Skowera