Logo w sieci – systemy identyfikacji wizualnej dla biznesów internetowych
Autor: Paulina Okonek

Wszyscy funkcjonujemy obecnie w świecie obrazów przedstawianych przez gazety, reklamy, telewizję, filmy. Internet – jako kanał komunikacji marketingowej - również przyczynia się do rozwoju dzisiejszej cywilizacji obrazkowej. W związku z tym, działania marketingowe wielu firm w dużej mierze podporządkowane są trendowi wizualizacji, co ułatwia dotarcie do świadomości odbiorców. Marketerzy już dawno odkryli wartość dobrego, spójnego obrazu marki budowanego w oczach klienta, obrazu przekładającego się na wymierny zysk.1 W tym kontekście, siła logo oraz identyfikacji wizualnej jest wyjątkowa. Między innymi, to od tożsamości wizualnej firmy zależy, czy konsument stworzy emocjonalną więź z marką. Bez względu na rodzaj biznesu, za pomocą identyfikacji wizualnej możliwe jest przekazywanie fundamentalnych wartości i filozofii firmy. Logo, wchodzące w skład tożsamości wizualnej organizacji, staje się elementem uniwersalnego języka. Jest bowiem powszechnie rozpoznawane i budzi skojarzenia z danymi cechami firmy. Na wygląd wszystkich elementów identyfikacji wizualnej, z którymi mają kontakt klienci składa się wiele szczegółów, a każdy z nich musi pasować do pozostałych, tworząc spójny system identyfikacji wizualnej, a tym samym – spójny i czytelny komunikat dotyczący wizerunku firmy. Dotyczy to zarówno biznesów tradycyjnych, jak i internetowych. Przy czym, w przypadku e-biznesów szczególną uwagę należy zwracać na nowoczesność znaku i zgodność z aktualnymi trendami, gdyż użytkownicy internetu w wyjątkowy sposób podchodzą do grafiki, jaką posługują się firmy w sieci.


Spis treści

1. Wprowadzenie
2. Podstawowe pojęcia i definicje
3. Cechy dobrego systemu identyfikacji wizualnej
3.1. Jak zdefiniować dobre logo?
3.2. Lista kontrolna dla identyfikacji wizualnej
3.3. Dobre logo w internecie
4. Najciekawsze trendy w projektowaniu logotypów
4.1. Trendy 2008
4.2. Trendy 2009
5. Podsumowanie
6. Źródła internetowe

Rok wydania: 2010 ISBN: Rodzaj: Poradnik
Wydawca: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Tematyka: Marketing
Data publikacji: 04.11.2010 15:27 Data wytworzenia: 04.11.2010 15:27 Data modyfikacji: 04.01.2017 15:29
Modyfikujący: Paweł Skowera Udostępniający: Paweł Skowera Autor dokumentu: Paweł Skowera