Modele biznesowe e-usług
Autor: Michał Śliwiński

Żyjemy w społeczeństwie informacyjnym, w którym codziennie mamy do czynienia z taką ilością informacji, jaką nasi dziadkowie otrzymywali w ciągu miesiąca. Wpływ na taki stan rzeczy ma nie tylko radio czy telewizja, ale również, a może przede wszystkim, Internet – sieć upraszczająca komunikację między ludźmi na różnych krańcach ziemi oraz zapewniająca dostęp do niezliczonych zasobów informacji.


Spis treści

1. Wprowadzenie
2. Nowe medium = Nowa ekonomia?
2.1. Biznes to biznes
2.2. Bez modelu biznesowego ani rusz!
3. Mity o e-usługach w Internecie
3.1. Mit pierwszy: Mój rynek to wszyscy internauci! Będę bogaty!
3.2. Mit drugi: Mój pomysł nie jest oryginalny, dlatego nie mam szans.
3.3. Mit trzeci: Dla każdego typu biznesu istnieje tylko jeden konkretny model biznesowy.
4. Trzy główne modele biznesowe na świecie
4.1. Reklama
4.2. Pośrednictwo
4.3. Handel
5. Szczegółowe omówienie modeli biznesowych dla e-usług
5.1. Reklama
5.1.1. Oferowanie darmowych e-usług dzięki reklamodawcom
5.2. Pośrednictwo
5.2.3. Serwisy grupujące np. chętnych do zakupów (ang. crowd buying)
6. E-handel
6.1. Sklep internetowy z cyfrowymi produktami
6.2. Usługi i programy dostępne przez subskrypcję
7. Wnioski i podsumowanie
7.1. Reklama to nie zawsze najlepszy model biznesowy
7.2. Nie ma jednego idealnego modelu biznesowego
7.3. Żadna decyzja nie jest ostateczna
7.4. Bez modelu biznesowego nie ma biznesu

Rok wydania: 2008 ISBN: Rodzaj: Poradnik
Wydawca: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Tematyka: Prowadzenie firmy
Data publikacji: 05.12.2008 10:34 Data wytworzenia: 05.12.2008 10:34 Data modyfikacji: 05.01.2017 10:34
Modyfikujący: Paweł Skowera Udostępniający: Paweł Skowera Autor dokumentu: Paweł Skowera