13 sierpnia 2019

Polscy twórcy gier na targach Gamescom

20 sierpnia br. w Niemczech rozpoczną się targi Gamescom, czyli największe targi gier interaktywnych i rozrywki w Europie, i drugie największe tego typu wydarzenie na świecie. Na stoisku narodowym współorganizowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości zaprezentuje się ponad trzydzieści firm i instytucji z polskiej branży gamedev. Podczas targów odbędzie się również giełda kooperacyjna Enterprise Europe Network.

W 2018 r. targi w Kolonii odwiedziło 370 tys. osób ze 106 krajów, w tym ponad 5 tys. dziennikarzy branżowych, a swoją ofertę zaprezentowało ok. 1 tys. wystawców z 56 państw. W tym roku można się spodziewać równie dużego zainteresowania. Jak mówią producenci i wydawcy gier, targi Gamescom to dobra okazja aby zaprezentować swoje produkty docelowym odbiorcom, zebrać od nich opinie, wypromować dany tytuł oraz nawiązać relacje z partnerami biznesowymi.

Podczas targów swoją ofertę zaprezentują polskie studia gamingowe, których produkty są coraz lepiej rozpoznawalne w świecie i cenione, zarówno przez samych graczy, jak i branżowe media. Producenci i wydawcy skorzystają z gościnności polskiego stoiska małych, niezależnych twórców gier, którego współorganizatorem jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, wraz z Indie Games Poland Foundation, Game Industry Conference, Instytutem Polskim w Dusseldorfie, Konsulatem Generalnym RP w Kolonii oraz Polską Agencją Inwestycji i Handlu.

Polskie stoisko o powierzchni 320 m2 (w tym 50 m2 stoiska zorganizowanego przez PARP w ramach Branżowego Programu Promocji IT/ICT - 3.3.2 POIR) zlokalizowane jest zarówno w strefie B2B (220 m2), jak i B2C (100 m2).

Poza wspólnym polskim stoiskiem w hali 4.1 na targach Gamescom zaprezentuje się dodatkowo 22 indywidualnych wystawców, w tym beneficjenci poddziałania 3.3.3 POIR, a także największe polskie firmy w branży, takie jak CD PROJEKT RED czy CI Games.

Sieć Enterprise Europe Network na targach zorganizuje giełdę kooperacyjną, gdzie firmy będą miały okazję do zaprezentowania swojej oferty i znalezienia potencjalnych partnerów biznesowych. PARP będzie opiekował się polskimi firmami, które zgłosiły Agencji chęć udziału w giełdzie.

 

-----------

Enterprise Europe Network to sieć, która wspiera polskie MŚP w zdobywaniu zagranicznych rynków. Od 2008 roku z usług Enterprise Europe Network w całej UE skorzystało ok. 3 mln małych i średnich firm. W ramach sieci w Polsce działa 30 ośrodków (w tym PARP), a na całym świecie jest ich ponad 600, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą uzyskać informacje bezpośrednio z rynku, którym są zainteresowani.

Więcej informacji: www.een.org.pl.