1 października 2019

PARP wspiera polskie startupy w Londynie i branżę spożywczą w Wiedniu

Dzisiaj w Londynie odbywa się piąta edycja sesji pitchingowej „Central European Tech Start-ups” z udziałem 20 młodych innowacyjnych firm, w tym pięciu z Polski, które zaprezentują się przed gronem potencjalnych inwestorów – przedstawicielami instytucji finansowych, akceleratorów oraz firm technologicznych.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, wraz z przedstawicielami sekcji handlowych ambasad krajów grupy Wyszehradzkiej, jest współorganizatorem wydarzenia. Jego celem jest promocja młodych technologicznych przedsięwzięć biznesowych z Polski, Czech, Węgier oraz Słowacji.

Podobnie jak w latach ubiegłych, pitching ma miejsce w siedzibie PricewaterhouseCoopers. Polskę reprezentuje pięć firm:

  • GeoGames – system zarządzania treścią i generator danych przestrzennych oraz aplikacji i gier z kategorii rozszerzonej rzeczywistości (jak np. Pokemon GO),
  • Plantalux – projektowanie i produkcja zaawansowanych systemów doświetlania roślin w kontrolowanym środowisku np. szklarnia, farmy wertykalne. W ubiegłym roku firma zdobyła tytuł Mikroprzedsiębiorcy Roku 2018,
  • Realko24 – platforma, która w innowacyjny sposób uproszcza  pośrednictwo w obrocie nieruchomościami komercyjnymi,
  • Trefix – oprogramowanie do monitorowania, analizy i zarządzania ryzykiem walutowym w firmach. Laureat CEE Capital Markets Awards w kategorii FX & Payments,
  • Zonifero – twórca aplikacji do zarządzania pomieszczeniami biurowymi, wspierające działanie biurowców (m. in. rezerwacja pomieszczeń, miejsc parkingowych dla pracowników i ich gości, dokonywanie zgłoszeń napraw i nagłych potrzeb usług sprzątania/ochrony).

ludzie w różnym wieku siedzą na sali a przed nimi stoi mężczyzna z mikrofonem w ręku

Prezentacje oceniane są przez jury (po jednym przedstawicielu z każdego państwa oraz przedstawiciel PwC), w składzie: Wioletta Barwicka-Lofthouse (EBRD) z Polski; Nayla Attas (Impact Hub London) z Czech; Kristina Pomothy ze Słowacji; HU – Andrew Grey z Węgier; oraz Jamie Lennon z londyńskiego PwC.

Londyn nie jest jedynym miastem europejskim, w którym Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wspiera dzisiaj rodzimych przedsiębiorców. W Wiedniu, w siedzibie Austriackiej Izby Gospodarczej, odbywają się organizowane przez sieć Enterprise Europe Network spotkania b2b w ramach „Market Place Austria Food 2019”. Jest to największe tego typu wydarzenie kooperacyjne dla firm zainteresowanych nawiązaniem bezpośrednich kontaktów z producentami tradycyjnych wyrobów spożywczych z Austrii. Do udziału w wydarzeniu zgłosiło się ponad 250 firm z 40 krajów. Zarejestrowani uczestnicy umówili łącznie prawie 1500 spotkań b2b.

Ośrodek EEN przy Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, który jest jednym ze współorganizatorów wydarzenia, będzie na miejscu wspierał polskich przedsiębiorców. Do Wiednia wybiera się bowiem dwanaście firm z Polski, które umówiły 115 spotkań b2b z austriackimi partnerami.

Polskim firmom życzymy powodzenia!

widok na korytarz i otwarte drzwi do sali, w której znajdują się ludzie. Obok drzwi widoczny roll-up z napisem Enterprise Europe Network

Niebawem przedstawiciele Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będą wspomagać polskie firmy na kilku bardzo ważnych wydarzeniach branżowych w skali świata. Już 6 października ruszają targi Gitex w Dubaju, na których polskie firmy z sektora IT/ICT będą miały okazję promować swoją ofertę na stoisku narodowym organizowanym przez PARP.

W listopadzie Agencja zorganizuje kolejne stoiska narodowe – na targach Web Summit w Lizbonie oraz MEDICA w Düsseldorfie.