30 grudnia 2020

PARP: W stałym kontakcie w przedsiębiorcami

Infolinia PARP od 16 lat komunikuje, przekazuje i rozpowszechnia informacje o ofercie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W tym czasie jej pracownicy udzielili prawie 500 tysięcy konsultacji. Tylko w 2020 roku było ich ponad 100 tysięcy. Za pośrednictwem telefonu, poczty e-mail oraz LiveChat konsultanci codziennie odpowiadają średnio na ok. 400 pytań polskich przedsiębiorców.

Rok 2020 był dla PARP czasem pełnym wyzwań i mierzeniem się z nowym. Infolinia Agencji obsłużyła łącznie 100 tysięcy konsultacji, w tym ponad 67 tysięcy drogą telefoniczną, ponad 23 tysiące za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz około 10 tysięcy poprzez LiveChat.

– Ten rok był niezwykle trudny. Liczba konsultacji w tym roku pokazuje, że przedsiębiorcy nadal szukają środków na sfinansowanie swoich pomysłów, projektów, które mieli zaplanowane bądź tych, które zrodziły się w związku z zaistniałą sytuacją pandemii, a do tego niezbędne jest im wsparcie informacyjne. Pomimo pandemii przedsiębiorcy mogli bez przeszkód korzystać z naszej Infolinii, a nasi konsultanci byli i są do dyspozycji w takim samym zakresie, jak wcześniej. Przygotowaliśmy się i z powodzeniem obsługiwaliśmy przedsiębiorców pracując zdalnie – mówi Aneta Zielińska-Sroka, kierownik w PARP, koordynująca pracę Infolinii.

Q&A – sprawdź sam

Odwiedzający stronę Agencji coraz częściej korzystają również z możliwości samodzielnego odnalezienia odpowiedzi. A wszystko to dzięki materiałom udostępnianym na: faq.parp.gov.pl, czyli tzw. FAQ (Frequently Asked Questions), gdzie umieszczane są pytania wraz z odpowiedziami do konkursów z obecnej perspektywy finansowej UE – 2014-2020. Obecnie baza FAQ liczy niemal 2 tysiące pytań i odpowiedzi do wszystkich konkursów/działań/poddziałań PARP.

Jakość to podstawa

Prawidłowa, zrozumiała i merytoryczna komunikacja wymaga właściwych standardów obsługi Klienta. Dlatego od stycznia 2019 roku rozpoczęliśmy projekt badawczy „Badanie satysfakcji Klientów w zakresie obsługi Infolinii PARP”. Od tego czasu wykonano prawie 10 tysięcy wywiadów z klientami Infolinii.

Z przeprowadzonego badania wynika, że nasi klienci są zadowoleni z jakości obsługi, uprzejmości konsultantów, długości czasu oczekiwania na odpowiedź oraz długości oczekiwania na połączenie w kolejce. Zadowolenie klientów z kontaktu telefonicznego przez cały rok rosło i wyniosło 86 proc., a z kontaktu elektronicznego – 83 proc.

Dla badanych osób najważniejsz w kontakcie z konsultantem jest wiedza niezbędna do prawidłowego informowania przedsiębiorców. To Konsultanci PARP stale pogłębiają wiedzę, aby w jak najlepszy sposób pomagać klientom. Uczęszczają na szkolenia, przechodzą testy wiedzy. W odpowiedziach na najbardziej zawiłe zagadnienia pomagają pracownicy poszczególnych departamentów PARP w czasie dyżurów eksperckich.

Dziękujemy za kontakt i zapraszamy!

Infolinia Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości pracuje od poniedziałku do piątku w godz. 8:30-16:30.

Kontakt:

  • tel.: (+ 48) 22 574 07 07 oraz 801 332 202,
  • e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
  • LiveChat dostępny na www.parp.gov.pl.

 

Infografika obrazująca informacje o liczbach dot. infolinii zawartych w artykule
Opublikowano: 30.12.2020 15:33
Poprawiono: 30.12.2020 16:03
Modyfikujący: dawid_cybulski
Udostępniający: dawid_cybulski
Autor dokumentów: