Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Elektroniczna komunikacja w zamówieniach publicznych - webinarium
O wydarzeniu
Zapraszamy na webinarium Centrum Rozwoju MŚP, w trakcie którego zostaną omówione zagadnienia dotyczące elektronicznej komunikacji w zamówieniach publicznych. Uczestnicy webinarium poznają odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące komunikacji z publicznym zamawiającym, w tym m.in.: czy muszą posiadać podpis elektroniczny by startować w przetargu, czy elektroniczne składanie ofert jest bezpieczne. Zostaną też omówione najczęstsze praktyczne problemy w komunikacji elektronicznej. Webinarium jest dedykowane małych i średnim przedsiębiorstwom, które są zainteresowane udziałem w przetargach publicznych.
Webinarium jest realizowane w ramach projektu Centrum Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
Jeżeli chcesz otrzymać przypomnienie o nadchodzącym wydarzeniu oraz link do nagrania po zakończeniu transmisji skorzystaj z funkcji „Zapisz się”.
Skorzystaj też z innych bezpłatnych materiałów dotyczących tematu webinarium, które powstały w ramach działalności Centrum:
- artykuł „Niezawarcie umowy przez wykonawcę zamówienia publicznego – potencjalne konsekwencje”,
- publikacja „Nowe Prawo zamówień publicznych – podręcznik dla małych i średnich przedsiębiorstw”,
- bezpłatny kurs online w ramach Akademii PARP „Zamówienia publiczne”.
Okno transmisji:
Okno transmisji będzie aktywne w czasie webinarium. Po transmisji nagranie webinarium wraz z prezentacją będą dostępne na profilu PARP na YouTube.
Program
Program
11:30 - 11:40
Kiedy tzw. przetargi publiczne podlegają zasadom komunikacji elektronicznej określonym w przepisach prawa zamówień publicznych?
11:40 - 11:50
Czy przedsiębiorca musi posiadać podpis elektroniczny, by ubiegać się o zamówienia publiczne?
11:50 - 12:05
Jak zdobyć i jak używać podpisu elektronicznego (podstawowe informacje)?
12:05 - 12:15
Czy konto ePUAP oraz podpis osobisty umożliwiają ubieganie się o zamówienia publiczne?
12:15 - 12:25
Czy elektroniczne składanie ofert jest bezpieczne?
12:25 - 12:40
Jakie są najczęstsze praktyczne problemy w komunikacji elektronicznej?
- kiedy wystarczającą formą komunikacji jest wiadomość tekstowa, a kiedy musi być ona opatrzona podpisem?
- jak sprawdzić, czy podpis elektroniczny jest ważny?
- co zrobić, gdy nie możemy „załadować” (upload) pliku z ofertą na platformę zakupową?
- jakie są konsekwencje wysłania informacji lub oferty po wyznaczonym terminie?
12:40 - 12:50
Podsumowanie – o czym bezwzględnie powinien pamiętać każdy przedsiębiorca w odniesieniu do komunikacji elektronicznej.
12:50 - 13:00
Pytania i odpowiedzi