Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Tworzenie wartości w klastrze
Pobierz wybrany format publikacji:
Tematyką klastrów coraz częściej interesują się nie tylko przedsiębiorcy, ale także inne środowiska, w tym władze rządowe i samorządowe. Na klastry zwracają uwagę uczelnie wyższe, instytuty badawczo-rozwojowe. Uczestnictwo w klastrach staje się coraz bardziej atrakcyjne dla przedsiębiorstw. Ten ogólny wzrost zainteresowania, spowodowany w szczególności korzyściami z funkcjonowania w takiej strukturze, powoduje konieczność zastanowienia się jakie wartości są tworzone w klastrze.
Zagadnienia te mają charakter wielopłaszczyznowy. Stąd w publikacji można odnaleźć zarówno odwołania do literatury przedmiotu, a także autorskie przemyślenia i koncepcje powstałe na bazie doświadczeń autorów, prowadzonych przez nich badań, a także będące efektem rozmów i dyskusji z menedżerami klastrów. Intencją autorów było połączenie rzetelnej wiedzy merytorycznej, w tym o charakterze naukowym, z praktycznymi przykładami pomagającymi zilustrować poruszane tematy. Publikacja zawiera wiele wskazówek oraz pomysłów dla menedżerów, animatorów i ekspertów klastrów, a także praktyczne zadania i ćwiczenia ułatwiające implementację proponowanych działań na potrzeby funkcjonowania klastrów. Struktura publikacji odzwierciedla główne obszary tematyczne tworzenia wartości w klastrze.
Spis treści
Rozdział 1. Czy mój Klaster to sieć wartości?
Rozdział 2 Łańcuchy wartości z perspektywy klastra
Rozdział 3. Zarządzanie klastrową siecią wartości jako źródło przewagi konkurencyjnej
Rozdział 4. Poszukiwania rozwiązań w ramach klastrowej sieci wartości
Rozdział 5. Klastrowe sieci wartości – rzeczywiste czy wirtualne?
Studium przypadku