18 listopada 2019

PARP na MEDICA 2019 – ruszają największe targi branży medycznej w Europie

Dziś rozpoczynają się największe targi branży medycznej na Starym Kontynencie i jedne z największych na świecie – MEDICA. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości po raz trzeci z rzędu ma zaszczyt organizacji stoiska narodowego, na którym swoją ofertę zaprezentuje około osiemdziesięciu polskich firm. Targi potrwają do 21 listopada.

Co roku, od przeszło czterdziestu lat, do Düsseldorfu przyjeżdżają wystawcy z całego świata, prezentując produkty i usługi w siedmiu kategoriach – elektromedycyna, technika laboratoryjna, diagnostyka, fizjoterapia, materiały eksploatacyjne, technologia informacyjna i komunikacyjna oraz usługi medyczne i publikacje.

W tym roku w Niemczech zaprezentuje się ponad pięć tysięcy wystawców, a wśród nich producenci sprzętu medycznego z Polski. Udział w targach to znakomita okazja do budowania świadomości marki, jej promocji oraz do nawiązywania relacji biznesowych – oprócz specjalistów-praktyków, wśród odwiedzających znajdziemy ordynatorów, zarządców szpitali, przedstawicieli systemów opieki zdrowotnej, jak i dystrybutorów sprzętu medycznego.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości po raz trzeci z rzędu ma zaszczyt przygotowania polskiego stoiska narodowego na targach MEDICA. To przestrzeń, na której polscy producenci sprzętu medycznego mogą nie tylko nieodpłatnie promować swoją ofertę, ale też prowadzić w wygodnych warunkach rozmowy biznesowe z potencjalnymi kontrahentami. Podobnie jak w ubiegłym roku, na powierzchni blisko 240 m2, ofertę zaprezentuje ok. 80 firm z kraju.

– Obecność na targach Medica to dla nas obowiązkowy punkt w kalendarzu corocznych branżowych spotkań. To tutaj udało nam się w przeszłości zainicjować nasze najważniejsze biznesowe partnerstwa, które z czasem przerodziły się w wieloletnią, trwałą współpracę.  Tu spotykamy się "na żywo" z zagranicznymi kontrahentami, z którymi na co dzień, ze względu na dzielącą nas odległość, współpracujemy głównie za pośrednictwem maili czy komunikatorów – mówi  Paweł Karłowicz, prezes firmy Sonomed, która jest jedną z polskich firm współtworzących stoisko narodowe. Przedsiębiorstwo z Warszawy specjalizuje się m.in. w produkcji urządzeń  ultradźwiękowych oraz sond dopplerowskich i sprzedaje sprzęt do państw UE, Szwajcarii, Norwegii oraz pojedynczych państw azjatyckich i Ameryki Południowej.

Oprócz nawiązywania relacji biznesowych, obecność na MEDICE pozwala zapoznać się najnowszymi trendami w branży. Targom towarzyszą bowiem konferencje oraz fora tematyczne dotyczące kwestii ekonomicznych, technologicznych czy laboratoryjnych. W wydarzeniach tych uczestniczą też polscy przedsiębiorcy.

– Targi w Düsseldorfie dają również możliwość zaprezentowania naszej oferty nowemu gronu odbiorców. Podpatrujemy co innowacyjnego dzieje się w branży, w którym kierunku warto się rozwijać, jak udoskonalać naszą ofertę, tak żeby być bliżej potrzeb pacjentów i lekarzy. Udział w targach w ramach narodowego stoiska jest dla nas ponadto atrakcyjny ze względów ekonomicznych i prestiżowych – dodaje prezes Karłowicz.

Wśród polskich firm promujących się na stoisku narodowym znajdziemy też takie, które w ubiegłych latach prezentowały swoją ofertę wynajmując powierzchnię pod własne stoisko.

– W targach MEDICA uczestniczymy po raz drugi. Rok temu, występując jako samodzielny wystawca, byliśmy przede wszystkim zainteresowani sprawdzeniem, jak prezentowana przez nas technologia będzie odbierana przez zwiedzających. Ważne było dla nas również zebranie doświadczeń, zapoznanie się z rynkowymi nowościami i określenie pozycji naszych produktów na rynkach światowych – mówi Marcin Just, prezes zarządu wrocławskiej firmy DiagNova Technologies, która zajmuje się tworzeniem specjalistycznego oprogramowania oraz sprzętu do diagnostyki medycznej.

W tym roku firma z Wrocławia będzie promować swoją ofertę na polskim stoisku narodowym. Zdaniem prezesa DiagNova Technologies, obecność na stoisku może się przełożyć na lepszą pozycję firmy w kontekście rozmów z potencjalnymi dystrybutorami i inwestorami. – Oczekujemy pozyskania nowych kontaktów, które pozwolą nam rozwinąć naszą działalność na skalę międzynarodową – mówi prezes Just, wskazując główny cel jaki firma sobie postawiła decydując się na udział w wydarzeniu.

Targi potrwają do 21 listopada. Wszystkim firmom życzymy udanych rozmów biznesowych!

Na zdjęciu widać tłum ludzi czekających przed wejściem na teren targów medycznych oraz podążających do wejścia hali targowej

fot. Messe Düsseldorf/ctillmann

Na zdjęciu widać stoiska targowe oraz ludzi przemieszczających się pomiędzy nimi, w tle widać polskie stoisko

Na zdjęciu widać polskie stoisko na targach Medica