Polityka Prywatności stron internetowych Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (zwana dalej: „PARP”) przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności Użytkowników odwiedzających serwisy PARP (serwisy w domenie parp.gov.pl, takie jak: serwis główny: www.parp.gov.pl, serwisy programowe: www.poir.parp.gov.pl, www.popw.parp.gov.pl, www.power.parp.gov.pl, serwis anglojęzyczny: en.parp.gov.pl, serwis BIP: www.bip.parp.gov.pl, serwisy projektowe, np.: een.org.pl). Zależy nam, aby każdy Użytkownik dokładnie wiedział, jakie dane pozyskujemy i jak może chronić swoją prywatność.

1. Korzystając z serwisów PARP, akceptujesz zasady Polityki Prywatności.

2. Gromadzone dane przesyłane są na dwa sposoby:

1) informacje podawane bezpośrednio i dobrowolnie przez Użytkownika, np. w formularzach kontaktowych lub podczas rejestracji w systemie (np. w przypadku zadawania pytania do Infolinii, przekazywania informacji do Rzecznika Funduszy Europejskich w PARP, zapisywania na wydarzenia organizowane przez PARP, pobierania niektórych publikacji, zapisywania do newsletterów);

2) informacje pozyskiwane w trakcie korzystania z serwisów przez Użytkowników. Serwery automatycznie zapisują następujące dane Użytkownika:

  • czas wysłania odpowiedzi przez serwer,
  • adres IP urządzenia Użytkownika, 
  • żądanie Użytkownika (adres strony, na którą wszedł Użytkownik), 
  • adres „referer link” w przypadku, gdy przejście na stronę nastąpiło przez odnośnik, 
  • informacje o wersji przeglądarki internetowej (stron www) Użytkownika,
  • informacje o wersji systemu operacyjnego Użytkownika.

3. W ramach działalności serwisów PARP wykorzystywane są również pliki cookies zapisywane w urządzeniach końcowych Użytkowników. Pliki cookies (tzw. ciasteczka) to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez odwiedzany serwis internetowy do urządzenia Użytkownika.

4. Serwisy PARP stosują dwa rodzaje plików cookies:

1) „sesyjne” (session cookies, session storage) - pliki tymczasowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wygaśnięcia sesji (np. opuszczenia strony internetowej, usunięcia ich przez Użytkownika lub wyłączenia przeglądarki).

2) „stałe” (persistent cookies, local storage) - przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

5. Każdy Użytkownik może zindywidualizować swoje ustawienia dotyczące plików cookies w przeglądarce. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla plików cookies w niej stosowanych.

6. Najczęściej przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies na komputerze Użytkownika. Internauci mogą samodzielnie w każdym momencie zmienić te ustawienia, w tym zablokować pliki cookies. Pamiętać trzeba jednak, że zmiany ustawień plików cookies polegające na ograniczeniu ich stosowania mogą spowodować, iż niektóre funkcje serwisów PARP mogą nie działać poprawnie.

7. Serwisy PARP używają plików cookies w celu:

  • utrzymania w nich id sesji Użytkownika (której dane przechowywane są na serwerze i nie są przesyłane do przeglądarki Użytkownika),
  • obsługi skryptów statystyk,
  • tworzenia i wyświetlania spersonalizowanych reklam z informacjami o działaniach PARP, 
  • ułatwienia Użytkownikom korzystania z serwisów PARP.

8. W powyższych celach stosowane są przez PARP powszechne na rynku internetowe technologie obserwowania służące monitoringowi ruchu w serwisach PARP oraz optymalizujące wyświetlanie treści marketingowych i promocyjnych. Serwisy PARP gromadzą anonimowe dane dotyczące odwiedzanych stron, takie jak: 

  • liczba wejść unikalnych/odsłon,
  • kraj, 
  • przeglądarka,
  • czas wizyty.

Dane są gromadzone za pomocą rozwiązań zewnętrznych dostawców. Obecnie używamy Google Analytics, systemu newsletterowego SARE oraz narzędzi dostarczanych przez Facebook. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami polityki prywatności Google Analytics, szczegółami polityki prywatności SARE oraz zasadami dotyczącymi danych Facebook.

9. PARP dokłada wszelkich starań, aby chronić serwisy PARP przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich oraz kontrolować metody gromadzenia, przetwarzania oraz przechowywania informacji. Stosujemy m.in. firewall i urządzenia zabezpieczające serwer. Dostępu do danych udzielamy jedynie pracownikom i podmiotom, które muszą mieć do nich dostęp, aby je przetwarzać wyłącznie w celach opisanych w Polityce Prywatności.

10. Zastrzegamy prawo zmiany Polityki Prywatności poprzez opublikowanie jej nowej treści w serwisie www.parp.gov.pl.