21 listopada 2019

Stoisko narodowe PARP na MEDICA 2019 wspiera branżowe MŚP w nawiązywaniu relacji biznesowych

MEDICA, największe targi branży medycznej w Europie dobiegają końca. W Düsseldorfie, wśród prawie pięciu tysięcy wystawców, znalazło się 150 polskich firm oraz instytucji, które prezentowały swoją ofertę oraz prowadziły rozmowy biznesowe m.in. na stoisku narodowym zorganizowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

Po raz pierwszy stoisko narodowe na targach MEDICA PARP przygotowała w 2017 r. Agencja w tym roku przygotowała przestrzeń o powierzchni 240 m2, podobnie do ub. roku.

Dla firm, zwłaszcza małych i średnich, których nie stać na wynajęcie własnego stoiska, możliwość nieodpłatnej prezentacji oferty na stoisku narodowym to dobra okazja do pokazania się szerszemu gronu potencjalnych klientów z różnych zakątków świata. Przykładowo, krakowska firma Intec Medical w ubiegłym roku prezentowała na stoisku wyłącznie swoje materiały promocyjne, nie uczestnicząc osobiście w wydarzeniu. W tym roku pojawiała się na targach w czteroosobowym składzie. Jej przedstawiciele mogli dzięki temu spotkać się twarzą twarz z partnerami biznesowymi oraz zobaczyć, co oferują konkurencyjne firmy.

Kobieta w okularach VR na polskim stopisku na targach Medica 2019

Polskie stoisko jest imponujące. Jest duże i wszechstronne. Mamy miejsce, gdzie możemy pokazać swoje produkty oraz porozmawiać z klientami, a także popatrzeć na działania konkurencji np. ze Stanów Zjednoczonych czy Indii. Stoisko jest potrzebne, zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorców – mówi Małgorzata Wrona z Intec Medical, która na targach promowała m.in. inhalator Mesh oraz ciśnieniomierz telemedyczny. 

O tym, że stoisko narodowe jest potrzebne zwłaszcza MŚP, mówił też przedstawiciel firmy Prodromus, która produkuje innowacyjne roboty rehabilitacyjne. – Jako małe i średnie przedsiębiorstwa nie możemy sobie pozwolić na samodzielne wystawianie się z ofertą na tego typu targach. Nasza siła tkwi w jedności, w tym że jesteśmy tu wspólnie, co pozwala nam być lepiej widocznym na rynku i w jeszcze lepszy sposób dotrzeć do szerszej grupy klientów – mówi Rafał Józefacki z Prodromus, którego oferta spotkała się z zainteresowaniem firm azjatyckich, ale też i europejskich.

Kolejną polską firmą korzystającą ze stoiska narodowego jest PelviFly. To startup telemedyczny rozwiązujący problemy kobiet – za pośrednictwem specjalnego urządzenia i aplikacji mobilnej pozwala zdalnie ćwiczyć mięśnie dna miednicy.

 – Po raz drugi bierzemy udział w wyjeździe na targi MEDICA organizowanym przez PARP. To dobra inicjatywa. Stoisko jest miejscem, które skupia polskie młode i innowacyjne firmy i pozwala nam poznać zarówno dystrybutorów, jak i partnerów naukowych z różnych krajów. Widzimy się po raz kolejny z firmami, z którymi już współpracujemy. Jest to miejsce, gdzie możemy porozmawiać. Poznajemy też nowych partnerów – mówi Gabriel Herman, współzałożyciel PelviFly.

Dwóch mężczyzn stojących przed stoiskiem na targach

Jego zdaniem koncepcja organizacji stoiska jest słuszna i warto ją rozszerzyć również na inne wydarzenia branżowe. Przy okazji radzi innym firmom, aby zadbać o kalendarz spotkań i z odpowiednim wyprzedzeniem je zaplanować. Wówczas można skorzystać z uczestnictwa w targach w znacznie większym stopniu. Startup przeprowadził m.in. rozmowy biznesowe z podmiotami z Francji i z krajów skandynawskich.

Nowoczesna medycyna przenika się nie tylko z IT, ale też z robotyką, co również można było zaobserwować na polskim stoisku. Pojawiły się tu m.in. wspomniany wcześniej zaawansowany robot rehabilitacyjny krakowskiej firmy Prodromus, a także Robin Heart – pierwszy polski robot stworzony z myślą o wykonywaniu zabiegów kardiochirurgicznych.

Bardzo się cieszę, że jestem w gronie osób i instytucji, takich jak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, które wiedzą dlaczego warto organizować stoiska narodowe na tego typu wydarzeniach. Dzięki obecności w targach jestem w towarzystwie przedstawicieli polskiej branży medycznej. Każdy z przedstawicieli ma już za sobą poczynione kroki do komercjalizacji i wierzę, że czeka ich świetlana przyszłość – mówi Zbigniew Nawrat, przedstawiciel Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii im. Zbigniewa Religi w Zabrzu, pomysłodawca robota Robin Heart.

Urządzenie medyczne na polskim stoisku

Robot nie może jeszcze operować ludzi, ponieważ nie zakończyła się jego ścieżka certyfikacyjna dopuszczająca urządzenie do użytku, niemniej targi były dobrą okazją do zaprezentowania robota gronu potencjalnych odbiorców i inwestorów. – Chcieliśmy pokazać robota i zobaczyć, jak się prezentuje w konfrontacji z konkurencją z innych krajów. Mamy do zaoferowania pewne innowacje, których inni producenci robotów chirurgicznych nie mają – dodaje Zbigniew Nawrat.                                                      

Targi MEDICA 2019 rozpoczęły się 18 listopada br. i kończą się 21 listopada br.

Więcej informacji: www.medica-tradefair.com.