1 października 2021 r.

Raport na temat branży gier w Polsce: The game industry of Poland – report 2021

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem anglojęzycznego raportu nt. sektora gier w Polsce, przygotowanym przy wsparciu Ministerstwa Rozwoju i Technologii, Game Industry Conference i Fundacji Indie Games Polska.

„The game industry of Poland – report 2021” to drugie wydanie opracowanej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) publikacji mającej przybliżyć międzynarodowej społeczności  polską branżę gier. Przygotowany w ramach projektu finansowanego ze środków Funduszy Europejskich raport zawiera zaktualizowane dane statystyczne uwzględniające okres pandemii, w którym funkcjonowała  cała światowa gospodarka.

Celem tegorocznej edycji raportu było nie tylko podkreślenie niezaprzeczalnie wysokiej pozycji krajowego gamedevu w środowisku międzynarodowym, ale także pokazanie innych mocnych stron branży, w której odnosimy sukcesy na arenie międzynarodowej, między innymi w takich dziedzinach jak dystrybucja, lokalizacja gier, external development, assets production, czy quality assurance.

Gry komputerowe, a dokładniej gamedev (z ang. video game development), to stosunkowo młoda i jednocześnie najdynamiczniej rozwijająca się obecnie branża przemysłu kreatywnego. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat branża gamedev rozwinęła się na niewyobrażalną skalę. Tylko w 2020 r. Polsce przychody sektora, rozumianego jako produkcja gier wyniosły 969 milionów euro. Biorąc pod uwagę fakt, iż ludzie coraz częściej poszukują rozrywki w świecie wirtualnym, jej dalsze perspektywy rozwoju wydają się być równie optymistyczne.

Wraz ze stale powiększającą się społecznością graczy i dynamicznym rozwojem eksportu możemy zauważyć coraz większe zainteresowanie młodych ludzi kształceniem związanym z programowaniem gier. Aktualnie uczelnie w Polsce oferują 60 kierunków studiów związanych z branżą gier komputerowych a ponad połowa z nich kształci programistów.

Polskie gry komputerowe stają się, z roku na rok, nie tylko popularniejsze, ale również bardziej rozbudowane, zarówno w warstwie wizualnej, jak też fabularnej. Pojawiają się nowe tytuły, często tworzone przez małych, niezależnych deweloperów, które zaskakują ciekawymi koncepcjami i nowatorskim podejściem do tematyki. Wiele polskich gier, poza rozrywką, dostarcza wiedzy i umiejętności, które mogą być przez odbiorców wykorzystywane w realnym świecie.

RAPORT


Opublikowano: 01.10.2021 13:31
Poprawiono: 07.10.2021 08:48
Modyfikujący: izabela_skolimowska
Udostępniający: dawid_cybulski
Autor dokumentów: