Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Autorzy: Karol Demski, Praca zbiorowa
Efekty dofinansowanego kształcenia w grupie wiekowej 50 plus
Pobierz wybrany format publikacji:
Tematyka badania skoncentrowana została na strategicznej grupie beneficjentów, tj. osobach w wieku 50 lat lub więcej. Kwestia wsparcia pięćdziesięciolatków coraz częściej pojawia się w debacie publicznej. W tym kontekście, najczęściej wskazuje się na narastający problem przedwczesnego wycofywania się i „wypychania” z rynku pracy osób w wieku okołoemerytalnym, co może rodzić szereg negatywnych konsekwencji, tak w wymiarze indywidualnym, jak i społeczno-gospodarczym. Problemy te nabierają szczególnego znaczenia w kontekście kryzysu demograficznego, który w coraz większym stopniu dotyka nasze społeczeństwo.
Celem niniejszej ewaluacji była weryfikacja, na ile wsparcie udzielone tej grupie wiekowej, przyniosło oczekiwane rezultaty, patrząc z perspektywy uczestników projektów finansowanych z EFS. Dla podniesienia użyteczności wyników ewaluacji, schemat przeprowadzonych analiz obejmował porównania skuteczności różnych typów wsparcia pod kątem identyfikacji tych, które mają największy wpływ na aktywność zawodową ich uczestników. Biorąc pod uwagę dostępne informacje na temat form wsparcia, osobnymi analizami objęte zostały studia podyplomowe, szkolenia oraz szkolenia wspomagane elementem doradczym.
Spis treści
Kontekst badania
Pytania badawcze
Logika wsparcia
Efekty wsparcia
Studia podyplomowe vs. szkolenia
Szkolenia informatyczne vs. insformatyczne studia podyplomowe
Studia podyplomowe vs. szkolenia z komponentem doradczym
Inne publikacje, którę mogą Cię zainteresować