Seria: Innowacje

Rodzaj publikacji: Poradnik

Rok wydania: 2011

Język: PL

ISBN: 978-83-7633-180-5

Wydawca: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

więcej

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Rozwój polskich inicjatyw klastrowych nabiera coraz większego tempa. Intensyfikuje się współpraca środowisk biznesu, nauki oraz władz publicznych. W wyniku przepływu wiedzy i idei formalizowane są kolejne inicjatywy klastrowe, a te już istniejące stawiają sobie coraz ambitniejsze cele. Jest to niewątpliwie efekt skutecznego stymulowania klastrów przez instytucje odpowiedzialne za pobudzanie polskiej gospodarki. Tematem, który staje się niezwykle istotnym z perspektywy animatorów inicjatyw klastrowych, jest ochrona własności intelektualnej.

Spis treści

1. Poszukiwanie innowacyjności w klastrze. Rola animatora i liderów inicjatywy klastrowej
2. Co to jest własność intelektualna i jakie jest jej praktyczne znaczenie w obszarze funkcjonowania
klastrów?
3. Gdzie animator klastra i zrzeszeni w klastrach przedsiębiorcy mogą znaleźć informacje dotyczące rozwiązań prawnych w odniesieniu do opracowanej własności intelektualnej?
4. Kto jest właścicielem opracowanej własności intelektualnej?
5. W jaki sposób czerpać przychody z tytułu eksploatacji własności intelektualnej opracowanej w ramach inicjatywy klastrowej?
6. W jaki sposób zabezpieczyć transfer opracowanej w ramach inicjatywy klastrowej własności intelektualnej?
7. Jaka własność intelektualna wśród partnerów inicjatywy klastrowej może podlegać ochronie?
8. Gdzie powinien udać się przedstawiciel inicjatywy klastrowej lub przedsiębiorca w niej zrzeszony w celu dokonania rejestracji wynalazku, znaku towarowego, wzoru przemysłowego, wzoru użytkowego, oznaczenia geograficznego i topografi i układów scalonych?
9. Jakie kroki powinien podjąć animator klastra lub przedsiębiorca zrzeszony w klastrze w celu rejestracji opracowanej własności intelektualnej?
10. Jakie narzędzia ochrony własności intelektualnej należy zastosować dla wyników wspólnych przedsięwzięć innowacyjnych?
11. Suplement praktyczny

Inne publikacje, którę mogą Cię zainteresować

Marketing klastra i budowanie jego marki

Poradnik

Marketing klastra i budowanie jego marki

Zobacz
Internacjonalizacja klastrów

Poradnik

Internacjonalizacja klastrów

Zobacz
Benchmarking klastrów w Polsce - 2014

Raport

Benchmarking klastrów w Polsce - 2014

Zobacz

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować

+

Wyszukiwarka dofinansowań