Pomiń nawigację

Autorzy: Praca zbiorowa

Monitoring innowacyjności polskich przedsiębiorstw - Kluczowe wnioski

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Szanowni Państwo,

serdecznie zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem wyników V edycji badania pt. Monitoring innowacyjności polskich przedsiębiorstw, przeprowadzonej w 2023 roku. Jest to cykliczne badanie, którego celem jest diagnoza stanu innowacyjności polskich przedsiębiorstw i czynników ją kształtujących. Badanie w szczególności dostarczyło danych dotyczących działalności innowacyjnej polskich przedsiębiorstw w 2022 roku pozwalających rozpoznać i pogłębić wiedzę nt.: skali działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, w tym szczególnie firm mikro, jej rodzajów i źródeł, współpracy z innymi podmiotami w procesie innowacyjnym, jak również: zagadnienia ochrony prawnej innowacyjnych rozwiązań, innowacyjności w kontekście umiędzynarodowienia, korzyści płynących z działalności innowacyjnej oraz uwarunkowań rozwoju tej działalności.

Mamy nadzieję, że prezentowane wyniki okażą się interesujące oraz użyteczne dla wszystkich osób zainteresowanych szeroko pojętą przedsiębiorczością.

Spis treści

  • Cel i zakres badania
  • Metody badawcze
  • Termin realizacji
  • Działalność˙ innowacyjna
  • Innowacje a aktywność˙ międzynarodowa
  • Efekty działalności innowacyjnej z perspektywy firm innowacyjnych
  • Determinanty prowadzenia działalności innowacyjnej
  • Bariery prowadzenia działalności innowacyjnej
  • Działalność˙ B+R
  • Źródła finansowania innowacji
  • Współpraca z innymi podmiotami we wprowadzaniu innowacji
  • Plany w zakresie działalności innowacyjnej
  • Ochrona własności intelektualnej
  • Wykorzystanie technologii ICT
  • Korzystanie z publicznego wsparcia dla działalności innowacyjnej
  • Instrumenty wsparcia dla działalności innowacyjnej
  • Wpływ pandemii na działalność˙ innowacyjną
  • Wpływ wojny w Ukrainie na działalność˙ innowacyjną
  • Działania prośrodowiskowe
  • Wskaźnik Dojrzałości Innowacyjnej
  • Segmentacja przedsiębiorstw
  • Średnia wartość˙ WDI uzyskana przez przedsiębiorstwa z poszczególnych segmentów

Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować

Raport z II edycji badań, sektor turystki, BKL

Raport

Raport z II edycji badań, sektor turystki, BKL

Zobacz
Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II w sektorze komunikacji marketingowej. Raport z II edycji badań

Raport

Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II w sektorze komunikacji marketingowej. Raport z II edycji badań

Zobacz
Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II w sektorze komunikacji marketingowej. Wybrane wyniki z II edycji badań

Raport

Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II w sektorze komunikacji marketingowej. Wybrane wyniki z II edycji badań

Zobacz

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować

Cel dofinansowania
Dla kogo
Nie wiesz do której kategorii należysz?
Kwota wsparcia (w zł)
Etapy rozwoju firmy
Program
  • Fundusze na lata 2021-2027
  • Fundusze na lata 2014-2020
Status ogłoszenia
Szukaj po frazie
Wybrane filtry
Znaleziono: ... wyników