Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Przedsiębiorca w systemie franczyzowym
Pobierz wybrany format publikacji:
Franczyza jako specyficzna metoda prowadzenia działalności gospodarczej odnosi w świecie od bardzo dawna spektakularne sukcesy. Jak wykazują badania, w prywatnym biznesie po pierwszym roku kontynuuje działalność zaledwie 62% indywidualnych firm, podczas, gdy w przypadku firm franczyzowych aż 97%. Po dziesięciu latach tylko 18% indywidualnych firm pozostaje na rynku, natomiast działa nadal aż 72% franczyzobiorców.
Powodem rosnącej popularności franczyzy jest poszukiwanie bezpiecznych i efektywnych metod prowadzenia działalności, w sytuacji wzmagających się procesów koncentracji przedsiębiorstw, postępujących procesów globalizacji, jak i rosnącej konkurencji. Franczyza spełnia oczekiwane wymagania, gdyż przynosi korzyści obu stronom współpracy. Franczyzodawca dokonuje ekspansji gospodarczej; dla franczyzobiorcy to zdobycie recepty na sukces. Konsumentowi daje pewność dokonywania zakupu produktu lub usługi w sprawdzonym systemie działającym pod znanym znakiem.
Spis treści
Rozdział 1. Franczyza jako system współpracy przedsiębiorstw
Rozdział 2. Prawne podstawy działalności franczyzowej
Rozdział 3. Zasady tworzenia systemu franczyzy
Rozdział 4. Organizacja sieci franczyzowej
Rozdział 5. Jak zostać franczyzobiorcą
Inne publikacje, którę mogą Cię zainteresować

Raport
Strategiczne źródła informacji w działalności przedsiębiorstw