Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Autorzy: Praca zbiorowa
Zbiór Dobrych Praktyk Usług Zdalnego Uczenia się
Celem publikacji jest propagowanie najlepszych praktyk dotyczących zdalnych usług rozwojowych,
Istotą usługi rozwojowej realizowanej na odległość za pomocą połączenia internetowego jest działanie, dzięki któremu odbiorcy wsparcia osiągają efekty uczenia się prowadzące do zmian, zgodnych z przyjętymi celami. Proces dostarczenia usługi zdalnego uczenia się to działania realizowane od etapu kontaktu z klientem, diagnozy potrzeb, określania celów, projektowania i realizacji działań rozwojowych i wdrożeniowych po ewaluację efektów. Mnogość metod i form wsparcia rozwoju, dynamiczny rozwój sektora oraz zmieniające się wymagania i oczekiwania odbiorców powinny spotkać się z profesjonalną ofertą wsparcia usług rozwojowych, dostarczaną przez rzetelne i uczciwe podmioty. Częścią wspólną usług rozwojowych realizowanych w formie zdalnej powinny być profesjonalne praktyki oparte na kilku głównych założeniach:
- dobór sposobów realizacji i metod jest oparty na rzetelnej analizie potrzeb odbiorców wsparcia, uwzględniającej dostępność i możliwości technologii,
- stosowane formy, metody i narzędzia są skuteczne, co gwarantuje dostarczenie adekwatnej do potrzeb i profesjonalnej usługi zgodnej z przyjętymi celami,
- każda usługa rozwojowa w formie zdalnej jest wykonana z należytą starannością.
Celem prezentowanej publikacji jest propagowanie najlepszych praktyk dotyczących zdalnych usług rozwojowych, a efektem dostarczenie profesjonalnej, spełniającej założone cele usługi szkoleniowej i doradczej, odpowiadające na konkretne potrzeby i oczekiwania osób uczących się.
Spis treści
Spis treści
Preambuła
Cele Zbioru Dobrych Praktyk
Podstawowe definicje
Modele dostarczania usług zdalnego uczenia się
Proces realizacji usługi i jego główne elementy
Etap analizy - dobre praktyki
Etap projektowania – dobre praktyki
Etap realizacji (tworzenia) – dobre praktyki
Etap implementacji – dobre praktyki
Ewaluacja usługi
Popularne metody, formy i narzędzia stosowane w usługach zdalnego uczenia się
Kursy / szkolenia e-learningowe
Szkolenie wideo
Podcasting i szkolenia audio
Webinar
Warsztat on-line
Sesja 1:1
Role w procesie usługi zdalnego uczenia się
Wymagania techniczne w zakresie dostarczania usług zdalnego uczenia się
Aspekty prawne usług zdalnego uczenia się
Regulacje dotyczące dostarczania platform e-learningowych
RODO - ochrona danych osobowych w usługach zdalnego uczenia się
Prawo autorskie, zapobieganie nieuczciwej konkurencji, odniesienie do innych regulacji w zakresie praktyk postępowania
Słownik wybranych pojęć
Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować

Raport
Tropami polskiego rzemiosła

Raport
Branża telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa - wybrane wyniki II edycji badań Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II

Raport
Branża telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa. Raport podsumowujący II edycję badań Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego